beelive.blogg.se

Heej, Jag läser alla möjliga Jb noveller så jag hade tänkt att börja skriva en egen:) hoppas att ni gillar den!!

Belive Del 3

Kategori: Allmänt

Detta har hänt
 

Mamma: Hej älskling
Jag: Hej mamma
Mamma: Jag fick ett modejobb i LA idag så imorgon ska vi flytta dit:D
Jag: OMG!! Dani ska också flytta dit imorgon!!
Mamma: Vad kul, Flyget går 09.35!!
Jag: Jag måste upp och snacka med tjejerna!! (skype)
Mamma: Okej men glöm inte att äta middag, Jag måste iväg och säga hejdå till mina kollergor nu kommer hem kanske 21:30 och då ska du ha ätit och gjort dig i ordning!
Jag: Okej hejdå xx<33

Jag gick upp på mitt rum och satte mig genast vid skrivbordet och satte igång datan, Jag loggade in på Skype och märkte att båda var online:D (Dani,Jessica)

______________________________________________________________________________________________

Hannas perspektiv

 

Jag tryckte på ring, Det tog ca 1 minut sedan hade båda tjejerna svarat:

Jag: Hej, Jag måste berätta något viktigt!

Dani: Vadå?

Jessica: Berätta!!

Jag: Jag ska flytta!!

Direkt efter det så la Jessica på, Hon blev offline! Så jag och Dani bestämde oss för att lägga på!

Jag började känna att jag var lite trött så därför gick jag in i badrummet och tog av mig sminket,Borstade tänderna och borstade igenom håret och gjorde en fläta. Sedan gick jag ner till köket och gjorde middag: Köttbullar med makaroner, Till det tog jag ett glas juice. När jag hade ätit i kanske 15 minuter så ställde jag undan allt i diskmaskinen. Sen gick jag in i vardagsrummet och satte på tv:n, De pratade om Jb<33 De sa att Jb skulle ha en konsért nu på onsdag i LA!! Jag tog genast fram mobilen och skrev till Dani: Jb ska ha en konsért på onsdag i... LA!!! Så vi kanske kan gå?<33


Sedan stängde jag av tv:n och gick upp på mitt rum, Jag satte igång datorn och gick direkt in på FB, Där la jag upp en bild på tv:n som jag hade tatt innan och så skrev jag att Jb skulle ha en konsért i LA på onsdag och att jag och Dani kanske kulle dit!!

 

Jessicas perspektiv

 

Jag hadde precis ätit klart och dukat undan maten, Jag gick in i vardagsrummet och satte mig i en fotölj. Sedan tog jag upp mobilen och uppdatera FB och då såg jag Hannas inlägg. Jag kände hur tårarna bara rann ner från kinderna:( Jag kunde inte hålla mig för gråt!! Jag kommenterade Hannas bild: Kommer seriöst sakna dig mest på hela jorden!! Och Dani förståss!!

Efter en stund började jag bli utråkad av att bara sitta framför mobilen så jag tittade på kl och såg att den var 20.54, Jag gick in på toaletten och tvättade bort sminket. Sedan gick jag upp på mitt rum och satte på en film: Mean Girls 2.

 


Hannas perspektiv

 

Eftersom att vi skulle flytta imorgon så tog jag fram 10 flyttlådor! Jag tog 3 st och gick upp på mitt rum, Jag packade ner allt förutom mogon dagens kläder/smink/skor/Hår saker. När jag var klar så tog jag ner de 3 lådorna till vardags rummet sedan tog jag 3 till lådor och gjorde lika dant fasst i mammas rum, Sedan packade jag ihop resten av sakerna i huset.

När jag var helt klar med packandet så gick jag upp på mitt rum och satte på en film: Mean Girls 2. Den var inte speciellt bra så jag satt mest vid mobilen och kikade med Dani:

Jag: Hej!

Dani: Hej, Vgd?

Jag: Ser på film dd?

Dani: Packar!!!

Jag: Okej:D

Dani: Måste sluta nu! Ses imon xoxo<33

Jag: Okej ses xoxo<33

 

Mammas perspektiv (Hannas mamma)

 

Jag hadde precis sagt hejdå till alla mina kollegor. Jag gick ut i bilen och satte mig ner.                                          .........

När jag kom hem så knackade jag på dörren, Men ingen öppnade så jag tog upp nycklarna ur min handväska och låste upp. Sedan gick jag in och tog av mig mina ytterkläder, Sedan gick jag förbi vardags rummet (Jag såg att Hanna hadde packat) Sedan gick jag upp till Hannas rum och sa godnatt och tackade för att hon hadde packat!! (Hon sov typ redan) Sedan gick jag ner till köket och tog mig en smörgos med ett glas mjölk, När jag hade ätit upp gick jag in i badrummet och tog bort sminket, Borstade tänderna och tog en snabbdusch på 10 minuter. Efter det gick jag in i mitt sovrum och så la jag mig.

 

 

 

 

 

Kommentarer

  • Sara säger:

    guud vad bra den är! när kommer nesta?

    Svar: Tack<33 Kanske ikväll eller imorgon!!
    beelive.blogg.se

    2013-02-17 | 19:23:34
  • mimmie säger:

    Fy vad bra!!!

    Svar: Man tackar:D
    beelive.blogg.se

    2013-02-17 | 19:24:15
  • claira säger:

    grymmm

    2013-02-17 | 19:25:10
  • Jossefin säger:

    meer! jag vill ha en till del medesamma:)

    Svar: Kanske kommer en ikväll eller så kommer den upp imorgon! xD
    beelive.blogg.se

    2013-02-17 | 19:26:10
  • amanda säger:

    BbRrAa

    Svar: TtAaCcKk xD
    beelive.blogg.se

    2013-02-17 | 19:27:23
  • saraeee säger:

    Den var väll bra:D Nästa del?

    Svar: Tack, Kommer ikväll eller imon!
    beelive.blogg.se

    2013-02-17 | 19:28:27
  • nuuuuuu! säger:

    NÄSTA DEL NUUUU!

    Svar: HAHAHA<33
    beelive.blogg.se

    2013-02-17 | 19:29:22
  • BRA säger:

    super bra<33333

    Svar: Taaack<33333
    beelive.blogg.se

    2013-02-17 | 19:31:11

Kommentera inlägget här: