beelive.blogg.se

Heej, Jag läser alla möjliga Jb noveller så jag hade tänkt att börja skriva en egen:) hoppas att ni gillar den!!

Belive Del 5

Kategori: Allmänt

Tidigare
 
 
 

När vi kom av taxin betalade vi 50 pound och sedan tog vi våra flytt lådor och gick in!! När vi kom in sa mamma att mitt rum låg där uppe, Jag gick upp där uppe och såg genast hur vackert det verkligen var!! Det hade svarta väggar och ett stort fönster, Det var redan 2 inbyggda garderober och ett stort skrivbord. Det första jag gjorde var att montera upp sängen och sedan tog jag upp alla mina kläder och satte in i garderoben och sedan min dator som jag satte på skrivbordet. Eftersom att jag hade en egen toallet på mitt rum så ställde jag upp allt smink och alla perfymer där, Sedan ställde jag alla mina skor på skohyllan som jag hade i mitt rum. När jag var klart med ALLT uppackande så gick jag ner till köket och värmde en pizza och så tog jag ett glas cola. Efter det gick jag upp på MITT badrum och tog av sminket och borstade tänderna, Till sist satte jag på min pyamas och la mig i sängen för att sova.

 ___________________________________________________________________________________________

 

Hannas perspektiv

 


Jag vaknade av att fåglarna kvittrade utanför mitt fönster, Jag tog upp mobilen och kollade vad klockan var: 10.21. Jag gick upp ur min säng och gick till fönster, Där rullade jag upp rullgardinerna och öppnade fönstert. Det var en sådan härlig dag som man aldrig skulle glömma! Jag kollade på termometern och den stod på +35. Jag kände att min mage började kurra, Så det var ju självklart dags för lite frukost!! Jag gick ner för den långa trappan och in i köket, Där satt mamma med tidningen och  ett glas kaffe.

 

Mamma: Godmorgon älskling!

Jag: Godmorgon mamma!!

Mamma: Kom och kolla, Jb ska ha en konsert på onsdag!

Jag: Ja jag vet!!

Mamma: Du och Dani kanske vill gå?

Jag: Ja klart vi vill!!

Mamma: Efter frukosten kan du väll säga till Dani att man kan få gratis biljett om man tävlar!!

Jag: Hur då?

Mamma: Jag berättar medans du äter!

Jag: Okej!! :D


Jag tog en macka och ett glas mjölk, Sedan satte jag mig brevid mamma och gjorde sådana där hund ögon och väntade på att hon skule börja berätta.

Mamma: Jo, Du går in på Justins hemsida och går in på inlägget "Wensday" Sedan läser du självklart inlägget. Sedan skriver du i kommentaren "I'm with" Sedan är du med!

Jag: Okej tack mamma<33

Mamma: Det var så lite så, Ät upp nu!!

Jag åt upp min macka så snabbt jag kunde och sedan gick jag upp på mitt rum och valde ut  dagens kläder: Ett par slitna jeans-shorts och en stark rosa linne. Sedan gick jag in i badrummet och borstade tänderna/kammade håret och sminkad mig! Sedan gick jag ner i vardags rummet och satte mig i en av sofforna med min mobil, Och kikade med Dani:

Jag: Tja

Dani: Heeej

Jag: Ska vi va?

Dani: Okej, Vem?

Jag: Var vill du?

Dani: Kanske hos dig?

Jag: Okej! Vi kan vara med i en tävling och vinna gratis biljetter till Jb konserten!!

Dani: Okej coolt!! Kommer om 10 minuter!!

Jag: Okii, Ses xoxo

Dani: Ja ses xoxo


Jag gick  upp på mitt rum och satte mig vid skrivbordet, Sedan startade jag datan och gick in på Jb´s hemsida.  Just som jag skulle börja läsa så knackade det på dörren, Jag sprang ner från trappan och sa "Jag tar det" Sedan gick jag till hallen och öppnade dörren:

Jag: Heej!!

Dani: Heej!

Jag: Nu går vi upp och vinner den där skiten!!

Dani: Ja det gör vi!

 

Jag gick till köket och hämtade en stol som Dani kunde sitta på, Sedan gick vi upp på mitt rum och satte oss vid datan och började läsa. När vi hade läst klart skrev vi i kommentaren "Vi är med: Hanna Swan & Dani Gill" Sedan stängde jag ner datan och vi bestämde oss för att gå och ta en fika. Jag stängde mitt fönster och sedan gick vi ner till hallen, Vi tog på oss våra solbrillor och våra skor sedan gick vi.

.............

Efter en 10 minuters promenad var vi framme vid ett fika ställe som hette "Growie" Vi gick in. Vi gick fram till kassan och beställde var sin kaffe och en liten kaka. 

Jag: Tror du att vi kommer med?

Dani: Ärlig talat så nej det tror jag inte!!

Jag: Men det skulle vara kul!

Jag tog upp mobilen och gick in på hans hemsida: Vinnarna av Jb´s 2 gratis konsert biljetter (där man får stå längst fram är..... Hanna Swan & Dani Gill!! Grattis till er 2, Kom till uttagningen " Gatan Loisen 3245 idag kl 15:00.

Jag: Du Dani!!

Dani: Vad?

Jag: Vi kom med!

Dani började skutta runt, Jag visade henne Smset och hon började nästan gråta! ( Kl var 14:30 så vi började gå dit!!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: