beelive.blogg.se

Heej, Jag läser alla möjliga Jb noveller så jag hade tänkt att börja skriva en egen:) hoppas att ni gillar den!!

Belive Del 4

Kategori: Allmänt

                Tidigare
 

Jag: Hej, Jag måste berätta något viktigt!

Dani: Vadå?

Jessica: Berätta!!

Jag: Jag ska flytta!!

______________________________________________________________________________________________

 

Hannas perspektiv

 


Jag väcktes av att mamma kom in i mitt rum:

Mamma: Godmorgon gumman, Klockan är 06:00 och du måste upp!!

Jag: Okej jag kommer ner om 5 min!!

Mamma: Okej, Jag gör frukost!

Jag: Vad blir det då?

Mamma: Äggröra och juice?

Jag: Okej!


När mamma hade gått ut ur rummet så gick jag till garderoben och tog min morgonrock, Sedan gick jag ner till köket för att äta. Jag tog fram en tallrick och la upp äggen på, Sedan tog jag ett glas juice. Medans vi åt så pratade jag och mamma:

Jag: Tror du att vi kan komma till Danis hus och hämta dem?

Mamma: Ja, Efter frukosten kan jag ringa Mikaela (Danis mamma)

Jag: Okej tack:D


När jag hade ätit upp så tog jag min disk och satte in de i diskmaskinen! Sedan gick jag in på toaletten och borstade tänderna/Håret, Efter det så satte jag på mig lite maskara och en lipsyl. Sedan gick jag upp på mitt rum och tog på mig dagens kläder: Ett par slitna mörkblåa jeans och en liten bösig linne (vitt)

 

Sedan gick jag in i badrummet och satte upp mitt hår i en hög och tait toffs. Nu var klockan 07.45 och mamma hade ringt Mikaela, Det var okej att vi hämtade dem!! Det var dags att åka så jag tog 5 flytlådor och bar ut i bilen, Mamma tog de andra 5! Sedan hoppade vi in i bilen och körde, På vägen satt jag bara och lyssnade på musik (Justin) När vi var framme vid Danis hus hoppade jag av bilen och plingade på, Dani öppnade. Jag tog 2 flyttlådor och satte i bageluckan, Fasst på deras lådor stod det Familjen Dani och på våra Familjen Hanna! Sedan hoppade vi in i bilen!

 

Danis perspektiv

 


Jag var så himla spänd, Nu var vi påväg till flygplatsen som skulle ta ca 20 minuter innan vi var framme!!

.......... 25 min senare

 

Nu hade vi precis chekat in eller vad man ska säga! Vi gick till närmaste fika plats och satte oss, Jag och Hanna beställde var sin kaffe och en kaka. Mamma och Emma beställde vatten och ett äpple var xD När vi hade ätit färdigt så dukade vi undan våra räster och gick till Gate 9 där vårt flyg skulle komma. När vi hade väntat i ca 2 timmar eller något så kom flyget!! Jag kände hur det pirrade i hela mig:D När vi hade kommit på planet fick jag sätta mig i mitten brevid Hanna och någon gammal dam, Mamma och Emma satt precis bakom oss! Nu skulle flyget starta, Jag och Hanna tog var sitt tuggumi och började tugga. När flyget var uppe i luften kände jag hur jag började på illa! Jag försökte blunda för att illa måendet skulle gå över. (Jag somnade)

........

10 timmar senare landade flyget och det kändes så hilma skönt, Vi alla var utmattade så vi tog våra lådor och sedan stack vi hem, Vi gick ut ur flygplanet och tog var sin taxi hem (familjerna då) Under tiden kikade jag och Hanna:

Jag: Snart hemma:D Jag har hört att vi ska bo precis brevid varandra!!

Hanna: Vad bra:D


Vi satt och chatta i ca 30 minuter sedan var vi hemma! Hem ljuva hem!!! Det var verkligen super fint! Båda Hannas och mitt hus såg lika dana och de låg precis intill varandra!! Vi bestämde oss för att bara ta det lungt ikväll eftersom att vi alla var helt utslagna!!

 

Hannas perspektiv

 

När vi kom av taxin betalade vi 50 pound och sedan tog vi våra flytt lådor och gick in!! När vi kom in sa mamma att mitt rum låg där uppe, Jag gick upp där uppe och såg genast hur vackert det verkligen var!! Det hade svarta väggar och ett stort fönster, Det var redan 2 inbyggda garderober och ett stort skrivbord. Det första jag gjorde var att montera upp sängen och sedan tog jag upp alla mina kläder och satte in i garderoben och sedan min dator som jag satte på skrivbordet. Eftersom att jag hade en egen toallet på mitt rum så ställde jag upp allt smink och alla perfymer där, Sedan ställde jag alla mina skor på skohyllan som jag hade i mitt rum. När jag var klart med ALLT uppackande så gick jag ner till köket och värmde en pizza och så tog jag ett glas cola. Efter det gick jag upp på MITT badrum och tog av sminket och borstade tänderna, Till sist satte jag på min pyamas och la mig i sängen för att sova.

 

 

Ni ser att det ser ut som 2 hus men det största är skälvaste huset och de lite mindre är ett gästhus/rum:D

Fasst Danis hus hade inte det där gästrummet utan det var bara Hanna som hade en tillbyggnad!

 

 

Kommentarer

  • Amandra säger:

    braaa

    Svar: Tack!!<33
    beelive.blogg.se

    2013-02-18 | 10:40:03
  • Lisa säger:

    nästa nu tack<33

    Svar: Kommer ikväll eller imon! Men förmodligen imorgon!
    beelive.blogg.se

    2013-02-18 | 10:40:14
  • julisa säger:

    när kommer nästa del?

    Svar: Ikväll eller imorgon<33 Tror imorgon!
    beelive.blogg.se

    2013-02-18 | 10:40:26
  • julisen säger:

    helt underbart!!

    Svar: Du e ja<33
    beelive.blogg.se

    2013-02-18 | 10:40:47
  • Katrine säger:

    Den var hel grym

    Svar: Tack, Du är hel grym<33
    beelive.blogg.se

    2013-02-18 | 18:18:55

Kommentera inlägget här: